Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників: учнів, педагогічних та інженерно-педагогічних працівників.
Основними видами діяльності психологічної служби ліцею є:
реабілітація - надання психолого-педагогічної допомоги вихованцям, учням, студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
профілактика - своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
прогностика - розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку студентів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.
Практичним психологом Старокостянтинівського професійного ліцею Постоловським Юрієм Григоровичем та соціальним педагогом Ковальською Наталією Анатоліївною розроблено та втілено в практичне життя ліцею посібники та методичні розробки. А саме:
-
Історичний нарис «Кузня робітничого класу» (до 40-річчя ліцею);
-
методичка «Корекція агресивної поведінки дитини»;
-
семінари для учнів:
-
«Здорова людина – сучасний еталон краси»;
-
«Як вберегтися від шкідливого впливу мобільного телефону та Інтернету»;
-
«Психологічна травма»;
-
«Збережи своє життя». ВІЛ/СНІД»;
-
методичні посібники:
-
«Успішна адаптація першокурсників в професійному ліцеї»;
-
«Формування здорового способу життя учнів ПТНЗ»;
-
методичні розробки:
-
«Група ризику. Як працювати з дітьми групи ризику»;
-
Педагогічна підтримка обдарованості».
Діяльність психологічної служби базується на нормативних актах: Закону України «Про освіту», Закону України «Про профтехосвіту», «Положенні про психологічну службу системи освіти».
Основними напрямками роботи психологічної служби є:
підвищення ефективності начально-виховного процесу;
захист психічного та фізичного здоров’я усіх учасників навчально- виховного процесу;
створення психологічних та соціально-педагогічних умов для формування у вихованців мотивації до самовиховання і саморозвитку; профілактика та корекція відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку учнів; психолого-педагогічна підтримка обдарованості;
соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, які знаходяться в скрутних життєвих обставинах.
З цією метою в нашому навчальному закладі проведено з усіма учасниками навчально-виховного процесу ряд психолого-педагогічних масових заходів щодо здорового способу життя: семінари з учнями «Життя сучасного підлітка», «Ми за здоровий спосіб життя», «Торгівля людьми», «Профілактика ВІЛ/СНІДу», круглий стіл «Шкідливі звички». На педрадах з інженерно-педагогічними працівниками розглядались такі теми: «Здорова людина – сучасний еталон краси», «Особливості впливу травмуючи подій на особистість підлітка». На батьківських зборах розглядались такі питання: «Як допомогти дитині в навчанні», «Вплив комп’ютера та мобільного на психічний стан вашої дитини», «Що таке психічна травма».
Сьогодні практичний психолог працює над проблемою «Адаптація учнів до навчання в професійному ліцеї». З цією метою підготовлений та ухвалений до друку методичний посібник «Успішна адаптація першокурсників у професійному ліцеї».
Соціальний педагог працює над проблемою «Створення сприятливих умов для успішної реалізації особистості шляхом формування здорового способу життя». На основі досвіду з даної теми створено збірник методичних матеріалів «Формування зорового способу життя учнів ПТНЗ».
В подальшому психологічна служба ліцею продовжує виконувати такі основні функції, як діагностична, корекційна, консультативна, профілактична, просвітницька, соціально-захисна.