Щиро вітаємо Вас на сайті
 Старокостянтинівського аграрно-промислового ліцею
  Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність. Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».
Сухомлинський В.
  Світовий досвід свідчить, що добре налагоджена інформаційна діяльність є одним із основних чинників розвитку прогресу в суспільстві.  Безперечно, великою є  роль книги та бібліотеки у житті нації і кожної окремо людини.  Книга духовно збагачує, сприяє освіті, фаховому зростанню, задовольняє наукові та культурні потреби.
  Сьогодні не просто знайти орієнтир у морі інформації, але саме книга, бібліотека були і залишаються тим острівцем, на якому юний читач знайде для себе необхідне, цікаве, відкриє занавісу раніше невідомого і доторкнеться до шедеврів світової культури.
 Сьогодення ставить перед бібліотечними працівниками важливе і невідкладне завдання – виховати свідомого громадянина, патріота рідної землі. Головним змістом діяльності бібліотеки Старокостянтинівського професійного  ліцею є національне відродження, патріотичне і громадянське виховання, формування у користувачів неспотвореної системи цінностей, політичної та екологічної культури.
Адреса бібліотеки:
м. Старокостянтинів, вул.І. Франка 35, (гуртожиток / бібліотека)
Електронна адреса: spl-biblioteka@i.ua
    Фонд  бібліотеки ліцею налічує 19512   примірників. 
  Бібліотека училища намагається впровадити нові форми роботи для того, щоб разом з педагогічним колективом  реалізувати поставлені завдання, насамперед, формування професійної компетентності робітничих кадрів, а також проявити в учнях паростки обдарованості, сприяти їх  розвитку, допомогти учням реалізувати свої творчі можливості, сприяти формуванню їх життєвої позиції, професійної компетентності, адже становлення людини, учня, майбутнього робітника – це постійна робота душі та розуму. І тут на перший план виходить індивідуальна робота з учнем.   Книжковий фонд бібліотеки розкривають різноманітні тематичні виставки та полички. Важливу роль у роботі бібліотеки відіграє періодична література,  забезпечуючи викладачів та майстрів виробничого навчання новими методичними матеріалами, розробками уроків, сценаріями позакласних заходів, необхідних для творчої праці. Для роботи педагогічних працівників створено і поповнено новими матеріалами картотеку газетних та журнальних статей, добірку матеріалів для спільної роботи бібліотеки та педагогічного колективу ліцею з різноманітних питань. Вважаючи періодику дієвим помічником у вихованні молодого покоління, бібліотекар училища навчає учнів систематично переглядати газети і журнали, допомагає їм готуватися до написання рефератів та повідомлень на саму різноманітну тематику.
  Ефективність патріотичного та громадянського виховання залежить від форм і методів його організації. Пріорітетну роль у вихованні відіграють активні форми, що стимулюють самостійне, творче, та критичне мислення. До активних форм належать різні види дискусій, ігри, вікторини, бесіди, конференції, уроки, огляди і інше.
  Одним із  головних візуальних засобів інформування читачів є книжково - ілюстративні виставки, виставки новинок літератури, постійно діючі виставки такі  як: „Живи  Україно, живи у  віках”,  „Молодь – цвіт нації”,  „Сила народу в єдності”,  „Прийди до серця Україно, благослови добром мене”,  „Частинка душі – рідний край”,  „Найпопулярніша українська книга року”,  „У вдячній пам’яті народній назавжди збережуться їхні імена”, „Куточок допризовника”,  „Хай живе вільна Україна на всі віки, на всі часи”,  „Краплина України – Подільська сторона”. А також виставки присвячені знаменним подіям, видатним людям, ювілеям: „Ріка його поезії” (до120 – річчя від дня народження П.Г. Тичини),  „Чорнобильський вітер по душах мете”(до річниці на чорнобильській АЕС),  „Поезії цілюще джерело”(21 березня Всесвітній день поезії),  „Ми чуємо тебе Кобзарю (до річниці Т. Г Шевченка),  „Здоров’я і сила у твоїх руках” – максимально розкривають фонд бібліотеки, роблять книгу наближеною до читача.
  Є в історії України події, які не повинні канути в забуття, не повинні повторюватись, не мають права замовчуватись. Обов’язок бібліотекаря донести до читача правду. З цією метою в бібліотеці  разом з міською бібліотекою для дорослих проводимо години скорботи і пам’яті  „Немов пркляття ожива рік 33-й...  Голод. Голод”,  „Жертви твої рідний краю”,  „Голгофа голодної смерті”. Виготовлена папка газетних вирізок.
   Уроки історичної правди: „Трагічні сторінки українського народу”,  „У пам’ять про скорботний 33-й”. Вечір пам’яті до річниці виведення військ з Афганістану „Ми будем довго пам’ятати і вам забути не дамо”. До дня Перемоги: „Навічно в пам’яті народній”.   Урок пам'яті  «Великі битви Великої Вітчизняної”. Вечір – спогад  „Земле, Перемогу не забудь”. Літературно-поетична година  „ Поезія у полум’ї війни”.
  Приділяється велика  увага   всебічному розвитку молодої особистості з урахуванням нахилів і здібностей молоді, виховання у них естетичних смаків, високих моральних цінностей проводячи уроки етики: „Вчимося бачити прекрасне”, „Зовнішня і внутрішня краса людини”.  Години правового спілкування „На порозі дорослого життя”, „Підліток: твої проблеми й уподобання”.  Профілактика шкідливих звичок  „Твоє здоров’я у твоїх руках”,  „Краса завжди у моді”,  „Формула щастя”. Бесіди: „ Важка доля – хто винний”, „Покарання – розплата за легковажність”,  „Наркоманія – пастка для юні”,  „На шляху у безодню”,  „Що ти знаєш про свої права?”
 
   Головною метою масових заходів для молоді є утвердження почуття любові до  України, до рідного краю, збереження і примноження славних традицій українського народу. Більшість заходів цього напрямку проводяться у поєднанні з краєзнавчою роботою. Книжкова виставка: „Поділля – краю мій, земля моя”. Бесіда „У кожного любов своя і свій найкращий край”.Вечір поезії „Поетичні скарби  Поділля”. Година спілкування: „Славне місто на  Поділлі – Старокостянтинів”. Подорож: „Я живу на Поділлі” і інше.    Основним завданням в обслуговуванні юних користувачів є – виховати свідомого громадянина, патріота рідної землі, формування у юні творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів, шанобливого ставлення до книги, як джерела знань.

ТВОРЧА  РОБОТА   "Портрет бібліотекаря інформаційної епохи"